Lato w Azji, sylwester na Bali, czyli Paczki w podróży

Podróż koleją transsyberyjską do Pekinu, Naadam w Mongolii, Laos na skuterze, Antypody na czterech kołach, trekking w Ameryce Południowej. Paczki w podróży dookoła świata to roczna przygoda, którą już 25 czerwca rozpoczną Kasia Kipigroch-Paczek i Marcin Paczek.

Dołącz do nas na Facebooku

Największa przygoda naszego życia

- Myśl o podróży dookoła świata pojawiła się w naszych głowach na długo zanim się poznaliśmy. Mniej więcej wtedy, gdy zaczęliśmy samodzielnie żyć, myśleć, mieszkać i robić co nam się żywnie podoba. Zrealizowaliśmy kilka studenckich wyjazdów, bliższych i dalszych, z myślą zarobienia paru groszy lub też dla samej przyjemności. Czytaliśmy podróżnicze blogi z pozycji ludzi, którzy myślą: "Oh! Ah! Też bym tak chciał/chciała! Ale gdzie?! Z kim?! Za co?! Boję się!"

Na AntypodachNa Antypodach Fot.: Archiwum

Kiedy się spotkaliśmy, okazało się, że problemy "z kim" i "boję się" już nas nie dotyczą. I tak od słowa do słowa, nieśmiałe myśli zaczęły się werbalizować, zmieniły się we wspólne marzenie, a po roku stały się planem. Celem, który realizowaliśmy nieprzerwanie przez kolejne półtora roku. Zbieraliśmy fundusze, kupowaliśmy sprzęt, planowaliśmy trasę, czytaliśmy więcej i więcej blogów, żeby zamienić marzenie w rzeczywistość.

Kolej TranssyberyjskaKolej Transsyberyjska Fot.: Transsyberyjska.pl

Teraz wyjeżdżamy na wschód w poszukiwaniu nowych doznań, wspaniałych ludzi, niekończących się możliwości i wolności. Nie wiemy czy będziemy trzymać się naszego planu. Nie wiemy czy objedziemy świat, czy nie utkniemy gdzieś na kilka miesięcy. Nie wiemy jak będzie wyglądał najbliższy rok. Jedyne czego jesteśmy pewni, to że ma być to największa przygoda naszego życia - mówią uczestnicy wyprawy.

Konny wyścig podczas Festiwalu Naadam w MongoliiKonny wyścig podczas Festiwalu Naadam w Mongolii Fot.: Mongolian Naadam Festiwal

- Stało się! Wyjeżdżamy! Bilety kupione, zaliczony ostatni egzamin. W poniedziałek wyruszamy w roczną podróż dookoła świata! - cieszą się Kasia i Marcin.

Od rosyjskich Białych Nocy po górskie szczyty Ameryki Południowej

Z Polski swoje kroki skierują do Rosji, gdzie chcieliby zobaczyć Festiwal Białych Nocy w Sankt Petersburgu. Stamtąd koleją transsyberyjską wyruszą do Mongolii na Festiwal Naadam i dalej do Pekinu. Potem przez prowincje Syczuan i Junnan zmierzać będą do Azji Południowo-Wschodniej.

Górskie szczyty Ameryki PołudniowejGórskie szczyty Ameryki Południowej Fot.: Tierralatina.pl

- W Wietnamie chcemy nauczyć się trochę lokalnej kuchni, w Kambodży zobaczyć, co to znaczy żyć na wodzie, w Laosie będziemy podróżować skuterem, a w Tajlandii no cóż, zrobimy sobie wakacje od wakacji na jakiejś zacisznej wyspie. Sylwestra spędzimy na Bali, a Nowy Rok powitamy w Australii, gdzie przez kilka tygodni podróżować będziemy wynajętym lub kupionym samochodem. Podobnie będzie wyglądał pobyt w Nowej Zelandii, a po dość wygodnych kilku miesiącach czeka nas wyczynowa Ameryka Południowa! To kontynent stworzony dla amatorów sportów outdoorowych, dlatego ta część podróży będzie wypełniona trekkingami i zdobywaniem szczytów - opowiadają Kasia i Marcin. - W podróży wszystko jest możliwe, a my nie chcemy się ograniczać sztywnym planem. Warto go mieć, aby po jakimś czasie schować go do szuflady i dać się ponieść temu, co przyniesie podróż - dodają.

Uczestnicy

Kasia Kipigroch-Paczek

Kasia Kipigroch-PaczekKasia Kipigroch-Paczek Fot.: Paczkiwpodrozy.pl

Już architekt choć jeszcze w trakcie studiów. Artystyczna dusza i perfekcjonistka w jednym. Pasjonuje się fotografią, uwielbia planowanie i dlatego jest głównym mózgiem wyprawy. Jej ulubione lektury to przewodniki i albumy. Lubi jazdę na rowerze, spacery, jedzenie na bazarach i zapachy Azji. Nie znosi biegać, leżeć przed telewizorem i zmarnowanego czasu. Od podróży oczekuje niezapomnianej przygody, wspaniałych plenerów i ciekawych twarzy do sfotografowania.

Marcin Paczek

Marcin PaczekMarcin Paczek Fot.: Paczkiwpodrozy.pl

W wolnych chwilach fan rosyjskiej prozy i Sapkowskiego, oraz wszelkich sportów wyświetlanych na szklanym ekranie. Interesuje się w zasadzie wszystkim, byle nie dłużej niż przez tydzień, a jedyną pasją, której pozostaje wierny jest poszukiwanie drugiego dna. Nie znosi życiowej rutyny, leżenia na plaży, stania w miejscu. W podróży liczy na mocne doznania kulinarne, zmianę perspektywy i poznanie wielu ciekawych osób.

Więcej informacji i wyprawie i relacje Kasi i Marcina możesz znaleźć TUTAJ.